Marokkó árnyalatai - 2. rész

Matus Boglárka, vendégírónk marokkói beszámolójának folytatása:

Az előző bejegyzésben elmeséltem, hogy milyen volt Chefchaouen, Fez és a Szahara, most pedig folytatom a marokkói élmény-beszámolómat. Ebben a részben az Atlasz hegységről, Marrákesről, Casablancáról és Rabatról olvashattok bővebben.

Atlasz hegység

A sivatagi kalandunk után Marrákes felé vettük az irányt, így az Atlasz hegységen át vezetett az utunk, ahol csodálatos látványban részesültünk. Egy busszal a hatalmas hegyek között szerpentineken végighaladni egyszerre volt félelmetes és lenyűgöző élmény.

Útba ejtettük az Atlas Stúdiót, és az Ait Ben Haddou nevű falut, amit sokan csak mozi-falunak hívnak. Ezen a két helyen nagyon sok híres filmet forgattak, például a Gladiátort, a Perzsia Hercegét vagy a Trónok Harcát. Nekem személyesen az Atlas Stúdió annyira nem tetszett, inkább kiábrándító volt, mint érdekes látni a híres filmek díszleteit, látni, hogy nem olyan grandiózusak mint a vásznon, élőben hát… gagyik voltak. Én annak idején az etyeki stúdiót jobban élveztem. Viszont Ait Ben Haddou már annál jobb volt, szép kis falu, érthető, hogy miért kedvelik a filmes világban.

Marrákes

Miután voltunk már a Kék városban (Chefchaouenben), elmentünk a Vörös városba is, Marrákesbe. A vörös város elnevezést arról kapta – meglepő módon –, hogy az épületek nagy része vörös színű. A város leghíresebb látnivalója a Koutoubia mecset, amit láthatunk minden híres Marrákesről készült képen.

Mi meglátogattuk a Majorelle kertet is, ahol összegyűjtöttek mindenféle növényeket a világ 5 kontinenséről. A kert és az itt található ház eredetileg Jacgues Majorelle festő otthona volt, majd halála után a kertet nyilvánossá tették, úgyhogy ma már – belépődíj ellenében – megszemlélhetünk itt kaktuszokat, bambuszokat, pálmafákat, és egyéb növényeket.

A délutánt Marrákes belvárosában töltöttük, a medinában és a Jemaa el-Fnaa téren található piacon – ami az ország legnagyobb piaca – vásároltunk. Marrákes medinájában végigsétálni hasonló élmény a fezi medinához, mindenhol árusok, akik próbálnak rád sózni mindent, bazárok, rengeteg ember – és állat –, de mégis izgalmas élmény, és nem idegesítő. Valamint a városban kis tuk-tukkal utazni még külön izgalmas volt!

Ha valaki Marrákesben tartózkodik hosszabb ideig, érdemes egy egy-napos kirándulást szervezni az Ouzoud vízeséshez. Mi is így tettünk, és egy fél napot Észak-Afrika legnagyobb vízesésénél töltöttük. A két és fél órányi autóútra lévő vízesésnél egy kellemes túrát lehet tenni, csónakázni lehet a vízesés lábánál, és nagyon sok majommal is találkozhatunk. Mi sajnos pont egy esős időszak után mentünk a vízeséshez, így a hegyek vöröses színét belemosta az eső a folyóba, úgyhogy mi egy nagy vörös vízesést láttunk. Szerintem mondjuk így is nagyon szép volt, és különleges, de azt mondják, hogy amikor tiszta a víz – és az esetek többségében az – akkor még szebb.

Dolgok, amiket Marrákesben tanultam:

• Alkudozni muszáj! Ahogy Feznél már elmondtam, ezeken a bazárokon mindent először kétszeres áron próbálnak eladni, de mivel Marrákes népszerűbb város a turisták körében, itt még drágább minden. Úgyhogy nem szabad szégyenlősködni, nyugodtan lehet magabiztosan alkudozni!
  • Ha az emberek kedvesek veled, valószínűleg utána pénzt fognak kérni. Az Ouzoud vízesésnél voltak emberek, akik a majmokat kérdés nélkül a nyakadba tették, majd utána pénzt kértek érte. Érdemes odafigyelni erre!
  • A zsebtolvajlásra is ügyeljünk, estefelé a piactér nagyon megtelt, és azon kaptam magam, hogy ártatlannak tűnő kb. 10 éves kisfiúk próbálnak kirabolni, akik úgy jöttek oda hozzánk, hogy el akartak adni nekünk valamit. Úgyhogy zsebben ne tartsunk semmit, a hátizsákot elől hordjuk, és az oldaltáskákat is fogjuk szorosan!
  • Tuk-tukkal utazni sokkal olcsóbb, mint taxival, és nem is veszélyesebb. Érdemes kipróbálni, nagyon jó élmény!

Casablanca

Marokkónak nem csak kék és vörös városa van, van fehér is, Casablanca, ami arról kapta a nevét, hogy az itteni házak többsége fehér színű. Casablanca Marokkó legnépesebb városa, és az ország üzleti és pénzügyi központja, mivel a vezető marokkói cégek mindegyikének a központja ebben a városban található.

Nekünk sajnos nem volt sok időnk a városban, így csak a Hassan II mecsetet látogattuk meg. Ez a mecset Afrika első legnagyobb, a világnak pedig az ötödik legnagyobb mecsete. A mecsethez tartozó minaret a világ legmagasabb minarete. A kívül-belül aprólékos mintákkal díszített mecset szemkápráztató látványt nyújt, megéri egyszer ellátogatni ide.

Rabat

Rabat Marokkó fővárosa, és így sok különböző látnivalóval rendelkezik. Találhatunk itt is sok díszes kaput, gyönyörű kerteket, mecseteket, keresztény templomokat, V. Mohamed mauzóleumát, és a belváros része is nagyon szép. Mindemellett Rabat az óceánparton fekszik, így a strandolni vágyóknak is remek úti cél. Nekünk sajnos nem volt időnk mindent megnézni, így csak szemezgettünk Rabat látnivalói közül.

Rabat medinájában Chefchaouenhez hasonlóan a házak nagy része kékre van festve, úgyhogy ha valaki nem járt a Kék városban, az átélheti ezt az élményt itt is. Itt található az Andalúziai Kert is, ahol a gyümölcsfák és a különböző különleges virágok között átélhetjük a dél-spanyolországi hangulatot.

Mi még ellátogattunk V. Mohamed mauzóleumához – aminek az épülete már önmagában is lenyűgöző, gyönyörű iszlám stílusú díszítése megér egy látogatást –, majd elhagytuk Rabatot és hazafelé vettük az irányt.

Ennyi lett volna a marokkói élménybeszámolóm, igyekeztem az élményt szavakba önteni, de tudom, hogy lehetetlen teljesen átadni a marokkó-érzést csupán képeken és szavakon keresztül. A célom az volt, hogy adjak egy kis kedvcsinálót az olvasók számára, és bemutassam, hogy milyen sokszínű Marokkó, mennyi mindent tartogat a számunkra.

Ne maradjatok le következő megállóinkról! Kövessetek minket Facebook és Instagram oldalainkon is!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.