Elveszve Brugge hangulatában

Köszönöm Anna, hogy a héten a Te szemeiddel láthatjuk Brugge csodás városát!

"Amikor Zseri megkért, hogy írjak valamelyik utazásomról, akkor egyből Brugge jutott eszembe. Bár nem tudok nektek történelmi adatok és nem tudom mi, hol, mennyibe kerül, mégis ezt a várost szerettem volna nektek kicsit bemutatni. Nem azt szeretném nektek továbbadni, hogy mit kell megnézni, vagy hogy hogyan tervezzetek, inkább azt a hangulatot, érzést, amit én ott megéltem, és ami most is visszajön, ha Brugge-re gondolok.

Brugge-ről először az In Bruges (magyarul Erőszakik) című film kapcsán hallottam. A filmet ténylegesen Brugge-ben forgatták és ha utazó szemmel nézzük, akkor egyből megfog a város hangulata és a csodaszép helyszínek. (A város neve hollandul Brugge, franciául Bruges, németül Brügge.) Miután hazajöttem Brugge-ből újranéztem a filmet és már nosztalgiával gondoltam a filmben feltűnő helyszínekre. De arról fogalmam sincs, hogy honnan jött az ötlet, hogy elmenjek Brugge-be.

2017 februárjában fogtam magam és elutaztam egyedül megnézni az észak Velencéjének is nevezett kis belga várost. Nagyon szeretek várost nézni, és közben megvannak a magam kis rigolyái. Ezt még tetézi, hogy introvertált is vagyok, úgyhogy innen jött az ötlet, hogy kipróbáljam milyen egyedül utazni.

Ha már hallottatok Brugge-ről, vagy láttatok fényképeket, akkor most biztosan csodálkoztok, hiszen egy olyan város, ahová párok utaznak el romantikázni (volt akitől ezt meg is kaptam, amikor meséltem az útról). De én szívből ajánlom egyrészt azt, hogy próbáljátok ki, hogy milyen egyedül utazni, és azt is, hogy nyugodtan menjetek Brugge-be akkor is, ha nem romantikázni szeretnétek.

Brugge Brüsszelből vonattal közelíthető meg. A vonatúton megéri nyitott szemmel utazni, mert gyönyörű vidékeken megy keresztül az emeletes szerelvény.

A szállásom szinte Brugge központjában volt, egy nagyon kedves idősebb hölgy volt a tulajdonos.

9_3.jpg

A recepció falán egy hatalmas bekeretezett mennyasszonyi ruha függött, úgy sejtem, hogy a hölgy mennyasszonyi ruhája került ilyen formában megőrzésre. Kicsit olyan hangulata volt, mint a Jóbarátokban Phoebe műalkotásának, Gladys-nek.

A vonatállomásról helyi buszjárattal jutottam el a szállásig. Mivel a belváros macskaköves, és sok utca egyirányú, ezért olyan kicsi buszok járnak ott, amilyenekkel a Budai Várba juthatunk fel, és persze a sofőrök bátran vezetnek a szűk utcákon.

vizjeles_4.jpg

7_2.jpg

Összeségében két napot töltöttem Brugge-ben, abszolút tervezetlenül, csak elindultam várost nézni, és ami megtetszett, azt megnéztem közelebbről.

Nem terveztem meg semmit, hogy mit nézek meg és mit fogok majd csinálni, leginkább csak sétálgattam a városban és higgyétek el, nagyon könnyű látványosságokra találni. Az utcákon végigmenve megcsodáltam a házak színes ajtait, érdekes kopogtatókkal, és érdekes dolgokkal a házak ablakaiban, a házfalakon.

6_2.jpg

Két dolog volt biztos a tervben, hogy meg kell nézni a Markt-ot, ami egy tér mesebeli házakkal körülvéve, turistákra várakozó lovas kocsikkal, éttermekkel. Érdemes a teret megnézni nappal és naplemente után is, mert teljesen más hangulata van a kivilágított térnek, mint nappali fényben.

A téren található a Belfort, az Unesco listáján is szereplő 13. századi harangtorony, 83 méter magas tornyával, és 366 lépcsőfokkal. A lépcső nagyon szűk (akik látták a fent említett filmet, azoknak valószínűleg eszébe jut egy jelenet a filmből), de aki teheti másszon fel és nézze meg fentről a várost. És ha már fent van, akkor a harang működését is érdemes tanulmányozni, szerintem nagyon érdekes.

Brugge egyébként híres a csipkéjéről, és mivel belga kisváros ezért a csoki és a sör is eléggé vonzó lehet az odalátogatóknak. Sajnos amikor ott jártam, éppen felújítás alatt volt a csipkemúzeum, így arról nem tudok beszámolni, viszont csokit és sört találtam szép mennyiségben.

8_3.jpg

Van egy sörmúzeuma a városnak, ahol tényleg érdekes dolgokat lehet megtudni a sörröl és a végén a múzeum sörözőjében meg is lehet kóstolni itthon ismeretlen belga söröket.

Mivel február közepén voltam, ezért nem ért meglepetésként, hogy másnapra leesett a hó. Amitől még szebb lett a város, és nagyon jól esett csak úgy csavarogni benne.

11_3.jpg

Előzős este olvastam róla, hogy lehet a város csatornáin csónakázni és nagyon szerettem volna kipróbálni, de mivel tél volt, ezért azt gondoltam, hogy esélytelen. Úgyhogy másnap csak sétálgattam a városban, amikor megláttam egy induló állomást, ahol újraéledt a remény, mert bár még nem volt nyitva, de a kint lévő információ szerint 10-kor nyitott. Egy ott dolgozó férfi azt mondta, hogy ha összejön elegendő ember, akkor elindul. Erre nem sok esélyt láttam, hiszen még mindig havazott, de gondoltam megvárom a nyitást, meglátjuk mi lesz. Addig a környéken csavarogtam, megnéztem a környék boltjait, és teljesen véletlenül megtaláltam egy másik induló állomást, ahol már több ember is várt arra, hogy csónakázhasson. Úgyhogy sikerült hóesésben hajókázni Brugge csatornáin.

3_3.jpg

Hajókázás közben a vízről több olyan dolgot is láttam, amit meg szerette volna nézni közelebbről, ezért a hajókázás után ezen helyek felé vettem az irányt. Voltak érdekes kertek, templomok, kiállítás és találtam egy sörfőzdét (nem összetévesztendő a korábban említett múzeummal) is, ahol minden órában indult túra. Emellett jártam krumpli múzeumban is. Igen, a belgák nagyon szeretik a krumplit és hát én is. J A csoki múzeum sajnos kimaradt, mert záráskor értem oda, de a város tele van csokiboltokkal, amik különböző formájú, méretű, ízesítésű csokikat árulnak, úgyhogy a csoki élményből nem maradtam ki.

Ha csak Brugge-t néznétek meg, akkor egy hosszú hétvége tökéletes erre a célra, azt javaslom, hogy első nap csak sétálgassatok a városban, csodáljátok meg az apróságokat, térképezzétek fel, hogy mit szeretnétek megnézni, „vesszetek el” az apróságokban, a kis utcákban, a csatorna mellett sétálva, aztán a következő nap jöhet a célirányos városnézés.

Én összekötöttem az utazást egy brüsszeli látogatással, így 5 napot töltöttem el a két városban, de mindkét városba visszahúz a szívem." - Nagy Annamária

 

1_2.jpg

2_3.jpg

Ne maradjatok le következő megállóinkról! Kövessetek minket Facebook és Instagram oldalainkon is!

A bejegyzés trackback címe:

https://proximaparagem.blog.hu/api/trackback/id/tr914611644

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Próxima Paragem

Friss topikok

süti beállítások módosítása